Online Diary ~ Kisah Qaseh Andrea ~: sifat lelaki yg bg aku sweet sgt2 !

Followers

Sunday 15 January 2012

sifat lelaki yg bg aku sweet sgt2 !



angkat barang gf/isteri dia

aku rse sweet sgt bila bf/suami yg tolong angkat barang wife/gf dia..bukan la nk ckp yg si laki tu kuli batak or whatever tp x rse ke benda tu sweet sgt..barang2 yg shopping kt mall pun laki tu yg angkat..even kalau pegi pasar malam sekalipun, laki tu offer diri utk pegang ape yg pompuan tu beli..sweet x..? pompuan x paksa pun sebenarnya even pompuan pun bley je pegang sendiri..tp dah sifat lelaki kot..membantu kaum yg lemah..ewahh!

suka kucing

lelaki ni kan terkenal dgn sifat macho, tegap n bagai2 tuhh..tp sometimes kalau tiba2 dia tunjuk belas kasihan kt kucing rse sweet sgt..benda ni kita bley tahu sme ader laki tu mmg btul2 suka n sygkan kucing or x..even kucing kurap tepi jalan pun kalau lelaki tu dah mmg sukakan kucing, dia akan tunjukkan..ini salah satu cre nk tahu dia penyayang ke x..jarang la weh laki yg suka kucing nih..aku ramai je kawan lelaki yg sukakan kucing, sebab tu dpt detect how sweet they are !

pegang beg tangan perempuan

haa..ni lagi satu..pernah tgk x kapel2 yg selalunya lelaki akan pegang beg tangan pompuan tu..kalau yg kt atas tu tlong angkat barang..tp yg ni even xder barang yg dibeli pun laki tu sanggup pegang beg tangan pompuan tuh.lelaki..pe kes nk bwk beg tgn pompuan..tp kdg2 tgk mcm sweet pulak..hihi. tp ader sesetengah pompuan x suka pun laki tu pegang handbag dia..suka pegang sendiri.aku cakap berdasarkan ape yg aku tgk pasangan2 zaman skang ni..huhu

suami penyayang

aku pernah pergi satu shopping complex tuh..dekat foodcourt..aku ader dok sebelah pasangan yg dah berkahwin..yg wife dye tgh pregnant..besar jugak la perut dia tuh..aku perhati jek pasangan tu..xtahu knape sbb rse diorg sweet sgt2..then, si suami nk pegi toilet kot..dia pun pegang perut wife dye sambil ckp "baby dok diam2 taw..papa nk pegi toilet kejap"..aku rse bnda tu sweet ! diorg x segan pun nk wat cmtuh..lantak la kan..

bapa penyayang

pernah x tgk pasangan yg dah kawen then da ader anak2 still jalan bersama kalau keluar g mne2..?slalu kalau dah ader anak 2 3 suami laju je jalan kt depan..tinggal la wife dia kt blakang dgn anak2 yg mcm2 kerenah.so, bila tgk anak beranak yg jalan sama2 rse sweet sgt ! kdg2 bila tgk si ayah yg tolak baby stoller anak dia lagi nmpak sweet + penyayang ! xdernyer mata lelaki tu nk merayap p tgk tempat lain..fokus dekat family dia jek!

actually, banyak lagi kan..?? cer korang tambah kalau ader..ape bnda yg lelaki buat korang tgk mcm sweet sgt2..macho but very gentleman..kdg2 pompuan bukan pandang pun 6pax yg diorg dok agung2 kan tuh..yg paling penting HATI yang IKHLAS..agaknyer, mesti ramai yg cair bila lelaki buat semua benda2 cmni..* termasuklah aku..haha





Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen